Political/Social : Dilupakan dan melupakan,perkara normal kah itu?

Wacana ini,isu sosial didalam kalangan modal insan memang tidak perlu diperbincangkan lagi.Bertemu dan berpisah memang menjadi adat dan sebahagian didalam hidup setiap individu.Apa yang aku nak persoalkan disini ialah tentang hal melupakan dan dilupakan.

Sebelum kita start,cuba korang semua ambil handphone masing2.Cuba pergi ke phonebook dan scroll lah dari awal hingga habis (kalau rajin).cuba tengok,dalam semua2 nama tu,berapa kerat sahaja yang korang masih berhubung?(baca : tahniah kalau jawapan kau semua kau contact lagi)


Tapi dalam isu ni,aku nak cakap yang kau sendiri dah lupakan,maksud aku kau sendiri macam bila tengok dekat nama tu,tiba2 otak kau pending sekejap,macam kau terfikir,"ehh,siapa pulak minah ni?yang mana satu eh??"Ada tak kau terfikir macam tu?Honestly,aku ada..

Dan benda jadi lawak bila aku dah dapat tangkap siapakah empunya nama2 itu,aku baru teringat kitorang pernah rapat sangat2 dulu..Then aku terfikir,adakah dipihak yang satu lagi,kau juga sudah terlupakan aku as aku dah terlupa korang sebentar tadi?


Cehh..BFF lah sangat..

Cheers,
Sendra,
CEO Kueh Tart.

*Adakah ini berunca dari otak yang terlalu kerap makan maggie kari menjadikannya tua dan cepat lupa?
*Suka dan sangat menghayati entry dari Cik Lolly yang ini!
*Paling penting,setuju tak aku kata perkara ni,NORMAL lahh..?
*Mana janji2 keep in touch kita weyh??hahah
*Tiba2 nak tersama macam cerita Toy Story 3 pulak,permainan yang dilupakan..ha3,tak excited pulak aku nak tengok cerita ni..

17 june okeyh!