Blogosphere : Jenis blogger yang disukai (part 3)

Sememangnya hal tentang jenis blogger yang disukai ni memang sangatlah subjektif kan??Bila aku baca2 balik komen2 dari entry aku yang (part 1) dan (part 2),memang nampak jelas apa apa orang kata setiap orang memang mempunyai pandangan yang berbeza-beza.

pandangan aku kuku ni tak cantik sebab tak semulajadi,apa kata korang?

Kali ni pula aku nak teruskan pendapatasi aku tentang hal ni..aku ingatkan sekali lagi,ini bukan entry tips,cumalah entry meluahkan pendapat aku tentang cara2 aku nilai seseorang blogger tu dianggap best macamana pada aku..aku pun ada high taste tw nak cakap blog tu best ke tak..haha.


Sebelum ni aku cakap pasal blogger yang jadi dirinya sendiri dan juga blogger yang menerima segala teguran orang.Kali ini,aku akan bercakap tentang sebab dorang blogging pulak..weyh2..setiap orang pasti ada sebab masing2 dorang blogging kan??


Kalau tanya sesiapa pun,mula2 dorang blogging mesti dorang akan cakap "alaa..suka2 je blogging ni..takde apa pun.."..tapi percayalah,kalau orang yang dah blogging dengan serius rasanya,at least dia mesti tahu sebab apa dia blogging..kenapa korang blogging?


Aku suka kalau seseorang blogger tu,dalam blog dia dia beritahu siap2 apa motif dia blogging..At least dia tak beritahu terang2,tapi kita nampak dia punya penulisan lebih ke arah apa..contoh,kalau kau blogging sebab nak duit..yess duit..just say it out loud..tak perlu simpan2..


Kadang2 macam pelik orang yang sanggup main klik2 ni..aku bukan tak suka,baguslah kau blogwalking dari satu blog ke satu blog,tapi setakat tinggal jejak "dah klik nuff..hit me back".."datang sini dapat MAS".."nuff zzz"..haihhh..tak tahu kenapa tapi rasa tak best sikit tu ada juga kadang..hehh..


Sebab bila kau buat macam tu terasa macam kau datang blog aku semata2 nak klik ads yang ada dalam blog aku lepas tu macam kau cakap berkias yang kau nak aku klik balik ads kau..kan dah jadi yang kes fraud klik dan pihak Nuffnang ngamuk dahh..


Okey tinggalkan gejala klik2 tu,aku nak cakap tentang blogger yang aku sukai,bukan yang tak disukai..dalam point yang ni aku cakap blogger yang aku sukai ialah yang aku nampak motif blogging mereka..kan senang kalau kita tahu apa sebab dia blogging jadi kita boleh treat blog mereka mengikut cara mereka..tak begitu?

Cheers,
Sendra,
CEO Kueh Tart.

*Aku bertanya pada semua,apa sebab korang blogging?
*aku respek orang yang berani menceritakan apa motif mereka blogging..
*sebab apa aku blogging??Aku sering memikirkan sesuatu yang mungkin orang rasa macam satu isu yang pelik,tapi bila aku luahkan semua dalam blog,ada yang support,aku tak rasa aku ni alone..
*aku juga nak kenal ramai orang..kawan dengan blogger sendiri ada perbezaan dengan orang lain sebab blogger adalah writter,seorang penulis dia lebih open minded dan broad thinking biasanya.aku suka.
*paling penting..kenapa terjadinya gejala mood blogging ke laut??