Political/Social : Kalau diberi pilihan sejuta dollar ataupun sejuta kawan,mana kau pilih?

Ok,persoalan ni mudah.terus fokus merujuk pada pilihan hidup kita,antara duit dengan kawan..Duit yang aku cakapkan ni ialah Dollar okey,dan kawan yang aku cakapkan ni ialah kawan kat dunia realiti punya.Jika diberi pilihan,yang mana kau akan pilih?

Kalaulah kau baik kononnya,kau tak pilih duit..kau pilih kawan..kau kata kawan biar beribu beb,bercinta biar satu.Tapi,kalaulahkan..dalam beribu2 kawan kau tu,cuma 1 per 3 yang betul2 kawan,maksud aku kawan yang akan ada dengan kau susah senang,bukan kawan yang "owh,aku tw nama kau,kau pun tw nama aku..kita kawan kan?"

Itu aku tak kata kawan..tu cuma kenalan..yang aku nak cakap kat sini ialah kawan yang betul2 kawan lahh.Benda bukan senang babe kita nak dapat kawan yang betul2 kawan.Tu aku cakap kawan kalaulah seribu,ni aku bagi pilihan sejuta kawan.adakah kau akan pilih sejuta kawan tu dari duit sejuta dollar??

Come on babe..sejuta Dollar tu!!..orang memang kata,money cannot buy friendship..tapi biasa orang banyak duitlah yang banyak kawan kan?ada ke orang miskin papa kedana yang ramai kawan?Tapi kalau kawan yang kita kenal sebab kita banyak duit,tu pun tak best juga.sebab tu dah sah2 lah kawan yang nak kikis duit kau kan?

Oklahh..kita refresh balik..kalau kita ada kawan yang sangat ramai..kita akan happy juga kan?pergi mana2 ada je kawan kita.pergi sana sini semua org kenal kita.sampai rasa macam YB jalan2 sana sini org angkat tangan..Tapi,makin ramai kawan,makin ramailah hati yang kita nak kena jaga.betul ke camtu?Kan dalam berkawan,kita kena lah saling memahami antara satu sama lain.

Kalaulah kita tak jaga kawan tu.nanti dari sejuta kawan tu,sorang2 akan pergi tinggalkan kita.percayalah..konsepnya sama je rasanya dengan duit.Kalaulah kan kau ada sejuta dollar tu,sikit demi sedikit after kau spent duit tu,akan habis juga kan last2 nanti?Tapi..kalau kau pandai,kau invest duit tu,duit tu makin banyak,kau akan makin kaya.Tu bezanya duit dengan kawan.

Ada ke kawan yang akan buat kau jadi kaya,yang betul2 kaya?Ada ke duit yang boleh buat kau hilang kawan,yang betul2 kawan?Jadi persoalan untuk entry ni,Antara sejuta Dollar dengan sejuta kawan,yang mana kau akan pilih??choose wisely..

Cheers,
Sendra,
CEO Kueh Tart.

*Andaikanlah,aku tukar sejuta kawan tu dengan sejuta followers,camane pulak?
*Cuba hayati betul2 persoalan ni,bayangkan ia benar di dunia realiti anda.
*personally..aku akan pilih duit.sebab duit takkan cari kita,tapi,kalau org ikhlas kawan dengan kita,mereka yang akan cari kita.
*Apa pilihan korang?duit atau kawan?