Blogosphere : apakah lelaki dengan kotex?

Semalam post entry pasal sketches aku whateva yang ntah apa2 je lahh tu..then aku tak tw ntah berapa ramai kutuk aku,berama ramai gelakkan aku tu tak nak pun aku ambik tw..aku tw aku ni beginner,drawing aku ntah tahap sekolah menengah ke apa ntah..aku tak kisahh..

Tapiiii..ada sorang blogger ni macam bagi kepercayaan kat aku ke apa ntah,tapi aku teharuewww sikit ahh..dia minta aku lukiskan gambar untuk dia..aku tanya gambar apa?dia kata teddy bear..pastu dia sibuk2 cakap dia KAK daisy..sebab aku cakap 21 tahun tua then dia 23..hahha(aku takde ckp pun tua ehh)..ni drawing yang aku cuba buat utk dia..


Haaa..biasa2 je lahh yang aku mampu buat..sebenarnya,lepas KAK daisy ni suruh lukis,aku fikir nak buat esok je lahh..sebab mcm dah ngantuk apa semua tadi,lepas borak dengan Bean Moreno kat fb..tapi,time aku nak tido,rasa macam tak sedap je..macam tak best je selagi tak buat drawing teddy bear tu..dia sebab rasa mcm penghargaan anugerah ke apa ntah,bila orang mcm bagi kepercayaan kat kita tw..terus aku buatlahh lukisan tu.

Aku lukis tu kalau ikutkan rasa macam tak siap lagi sebab tak touch up lagi dengan pastel apa semua..tapi cukuplahh tu eh,pakai pensil warna je pun..rasa macam dah ngantuk apa semua..so buat je lahh laju2..hahha..apa2 pun,tetap ikhlas tw lukis tu..thanks sangat2 kepada KAK daisy sebab buat permintaan lukis teddy bear ni..ntahh,tak reti lahh lukis badan nya tu.(siapa2 kalau ada yang nak juga,bgtw lah..hehe)

Owh,semalam borak dengan Bean,kitorang macam open topik pasal blogger2 yang dah maju..yang kiranya nuffnang dah boleh bayar kat diorang untuk buat advertorial..apa itu advertorial??klik sini.haa..cek lahh..aku simpulakn,advertorial ni kira macam syarikat iklan akan bayar kau untuk iklankan pasal produk diorang,dengan entry blog kau,dengan apa cara sekali pun,janji kau bagi customer maklumat yang sah dan boleh menguntungkan syarikat yang bayar kita.

Bean kata lahh,aku tak tw..bayaran untuk advertorial minimum rm500..wow!!banyaklahh tu..so kalau korang ada terperasan lah kan,blogger2 yang dah dibagi mandat nak tulis2 advertorial ni,dorang memang masyuk lah kiranya kan..best lah..so aku nak sangat jadi macam tu..then nak jadi macam tu,bagusnya rating kat nuffnang tu kalau boleh semua capai 5 bintang..aku punya..sob..sob..sikit je baru..tapi,aku bercita2 juga nak penuhkan semua 5 bintang..paling penting aku nak jadi blogger yang buat advertorial..naakkk duwettttt...

Bean ada dapat lahh tips dari sorang blogger ni..ntah apa adress dia aku tak ingat..tapi dia bagi tips,kalau nak jadi blogger advertorial nuffnang ni,kita kena lah rajin2 pergi event yang nuffnang anjurkan..so dorang akan kenal blog kita,pastu dia akan naikkan traffic kita lahh,disamping kita akan dapat ads yang mahal2 sikit..lagi kan,aku terperasan,blogger2 yang mantop2 ni,biasanya dorang pakai domain sendiri kan??kalaulah aku ada domain aku sendiri,aku nak tetap dengan kuehtart,so aku nak adress domain aku http://www.kuehtart.com haha..stylo kan..(berangan sudah aku.)

Tapi aku serius tw..aku betul2 nak jadi penulis advertorial..kepada incik nuffnang yang baik hati..saya sanggup je tulis iklan apa pun..pasal kotex pun saya tak kisah..tapi tolonglah bagi saya duit belanja setiap bulan..hehe..apa2 pun,aku nak ucap thanks lahh kat kawan2 blogger semua yg rajin klik2 aku punya nuff..aku selalu klik balik kalau yang bgtw dia klik nuff aku tu..cuma selalu aku malas je nak tulis balik kat shoutbox tu..pedulikan apa org kata pasal klik2 tu..kita blogging kan nak enjoy,nak kenal ramai kawan kan??owh,cakap pasal kawan,bersyukur kawan aku,uncle owner shyfuri's blog tak payah pakai tongkat..dahh..penat cerita panjang..bai.