Blogosphere : Follower owh follower~

Terharu,gembira,suka,exited,apa r semua yang sewaktu dengannya..akhirnya genap pun follower jadi 300 org..terima kasih semua..rasa macam dihargai je camni..ingat lagi dulu masa mula2 tulis blog,ingat tak kan ada siapa nak baca blog ni..tapi bila makin ramai follow,makin ramai komen..sekarang blogging dah jadi hobi dah..aku rasa entry ni maybe macam agak tak matang dan tak perlu pun nak publish,sebab takde kena mengena dgn readers lain..tapi ntah,aku rasa aku nak reveal diri aku sebelum ada 100 follower tw.

Mesti ada kot blogger yang follower dah beribu2 macam cakap,eleh kau,baru 300 org dah nak suka sangat..takpe,aku tak kisah pun..sebab aku sedar kemampuan aku..aku ingat lagi,dulu aku pernah tw terjebak gejala blogger yang sangap follower.haha..masa tu follower aku baru tak sampai 100..sangap follower punya pasal,aku spam ntah kat berapa blog ntah..semua aku suruh dorang follow aku..ada jugalah blogger yang murah hati nak tekan je button follow kat navigation bar atas tu.ada juga yang buat ignore je lah msg bodo aku tu..haha

Tapi bila dah cukup 100 org,bilangan org yg dtg blog aku mcm sikit je..traffic tetap slow mcm biasa..readers ciput juga..komen tetap tak pernah sampai sepuluh,tu pun dah campur aku punya komen aku sendiri, mesra readers katanya..tu buat aku tak rasa best..pastu,sejak dari 100 tu,aku dah malas nak buat kerja gila spam2 kat shoutbox org suruh dorang follow aku,macam tak berbaloi langsung..kerja gila tu namanya..orang follow pun tak ikhlas tw..memang tak best dan aku menyesal dgn tindakan blogging aku yang  tak beretika camtu..haihh..

Serius beb,aku cakap tu kerja gila..maaf kalau ada yang terasa..aku bercakap tu mengikut pengalaman aku sendiri..it is better kalau orang follow blog kita sebab memang dorang suka entry kat blog kita.(aku tak cakap pun eh blog aku bagus ke apa..)..daripada follower beribu,tapi org tak minat nak baca cerita kau,itu ngak best ya..kita ngak butuh follower begitu..

Anyway,aku hargai sangat2 org yang sudi follow aku..sumpah aku hargai sangat2...walaupun sangatlah merangkak- rangkak kann...sebab,kalau takde korang,takdelah aku nak bertahan sampai sekarang buat entry ni semua.takdelah aku rajin buat blogwalking semata2 nak belajar gaya penulisan blog orang..takde ahh aku kadang2 runsing apa semua sampai kalau lama sangat tak post entry tw..rasa macam buat salah je..(cehh)

Aku dapat belajar kat sini,kalau org suka entry kau,kalau tak suka pun at least dorang nak tgok apa kau selalu update,dorang akan follow kau beb..tak payah nak sangap2 follower ni..dorang akan datang sendiri..percayalah..insyaallah,follower sikit tapi dorang follow ikhlas tu lagi penting tw!benda tu buat kau lagi happy dengan blog kau sendiri.!

Apa2 pun,terima kasih kepada follower sekalian!!u make my blog alive!!sangat2 alive..suka sangat2..kalau adalah apa2 yang boleh dizahirkan nak tunjuk kan penghargaan kepada korang semua,mmg aku akan bagi tw..tapi aku tak mampu..apa yang aku mampu cumalah aku akan cuba yang terbaik utk terus buat entry yang lebih baik lagi pasni..akhir kata dari aku,Happy blogging semua dan ingat,Bloggers help bloggers!!

Cheers,
Sendra
CEO Kueh Tart.

nota kaki:aku tw lah 300 follower tu takde makna apa2 pun sangat..biarlah aku nak cakap juga..kan ni blog aku punya..aku nak juga hargai semua follower aku..aku tak kira..huhh.
dah wey,aku nak buat assignment pasal Burj Khallifa,Dubai.babai.