Personal : Sendra de architecture semula~


Hello semua..aku nak bgtw sekarang aku belajar semula kat Kolej Shahputra,Kuantan,kos diploma in architecture UTM..ye,aku tw aku dah terlambat kan?..dah 21 tahun tapi baru sem 1..takpelahh..aku tak kisah pun yg penting aku belajar lagi.Aku tw aku dah banyak sangat abis duit belajar dari satu tempat ke satu tempat,pastu tak pernah habis pulak tu..ada je masalah..harap sangat kat sini last lah aku belajar kat tahap diploma ni..(penat tw!)

Tahun 2010 tahun baru,azam baru..umur aku 21,aku baru sem 1..takpe..aku tak kisah walau kawan2 sebaya aku kebanyakkannya dah nak grad dah..yang pergi oversea sikit tahun lagi dah nak grad..takpe..aku tabah je lah..doakanlah aku dan aku harap sangat aku tak buat silap aku dulu lagi.So yeah..aku belajar Architecture semula,start sem 1 balik.

Nak tw,architecture ni kos yg interesting sebenarnya tw..as long kau enjoy dengan architecture,insyaallah ok dan baik punya..Semalam baru masuk first kelas studio.Studio architecture sem 1 dia mcm pengenalan lagi..banyak suruh budak lukis2 je..Aku mcm terfikir,kalau aku masukkan kerja2 aku dalam blog dari sem 1 sampai habis punya,mesti best pada aku..sebab aku boleh simpan semua gambar2 kerja aku dalam ni kan..So,ni first entry pasal study aku dalam architecture.here we go..

Semalam,lecturer aku,Mdm Hidayah..(walau dia dah kawin,aku tetap panggil miss..dah terbiasa) suruh budak semua lukis 5 sketches kat kertas A4..semua sketces,apa2 sahaja kena about myself..apa2 sahajalah yang pasal diri kita..nilahh sketches yg aku buat..(sorry,lukisan aku buruk..)tengok jelahh..aku tak kisah..semua org mula dari bawah kann.

haa,yang ni konon2 aku lukis muka sendirilahh.maaf,muka aku tak camtu pun ehh..aku kalau lukis muka orang kalau lelaki mesti jadi hensem sangat,kalau perempuan mesti jadi cantik sangat2..haha..padahal aku tak camtu pun..konon2 dalam ni,aku ceritalah,nama aku,aku asal dari Johor(semangat),tarikh lahir aku..tangan aku konon2 pegang assignment(konon nk cakap pasni aku akan rajin buat assignment ahh)..pastu yang mcm kerawang2 sekeliling tu,aku cakap aku suka berangan..semua org gelakkan aku.hahaa.(weyh,lettering aku hodoh)

Pastu gambar yang ni pulak,aku lukis konon2 macam ada pathway lahh..pastu ada pokok palm dengan pokok pine..konon2 evoke formality lahh.ada sense of welcoming ahh..konon2 mcm apa yg aku belajar dulu kat landscape architecture aku apply kat sini..aku cakap lahh,aku nak jadi org yang ada sense of welcoming,aku nak jadi budak baik dengan semua org lah bla3..pun budak2 gelak juga..hehh..(sketches ni budak ngan lecturer landscape aku tengok mesti gelakkan aku,sebab dorang power tw..!)
Yang ni pulak aku lukis gambar kucing..sori gambar tak pekat,aku lukis pakai pensil hb je..pastu kat bawah tu aku lukis tulang ikan denga taik kucing..aku cakap ahh,aku kadang2 tak suka kucing sebab ia suka curi makanan (street cat),pastu dia suka berak2 kat umah aku..(umah aku yang kat Johor).pastu kesian mak aku sebab kena bersihkan taik tu..pastu kesian juga aku kalau mak aku pulak suruh aku bersihkan..grr,umah aku tak bela kucing pun tw..aku pun panas kat kucing sebab suka buat2 gaya comel pastu aku cair pastu aku tak sampai hati nak marah pastu aku yang kena bersihkan taik ia..
Ok,yang ni mahal..sebab apa,aku lukis gambar blueberry cheese tart..pastu orang tak percaya..kata tak pernah dengar apa semua..aku pernah makan weyyhhh..haa,ni aku ada google,memang wujud lahh..tapi dia tak sama dengan yang aku makan..klik ahh utk tumbesaran..credit utk tuan gambar..apa2..aku nak cakap dari sketch ni,aku bukan suka memasak ke,aku suka makan tart ni ke apa..obviously lah kan aku nak cakap aku ada blog..haha,saja aku nak promote blog aku kat kawan classmate baru aku..kat miss dayah sekali ha,aku promote..aku cakap ahh,dari sketches tu,aku lukis konon2 tgh panas,aku cakp ahh,aku akan suka nak buat topik2 panas dalam blog..(padahal biasa je..)
haaa,yang ni sketch last aku..time ni aku dah tak cukup masa..dah sibuk lukis 4 skethes diatas,aku dah tinggal sikit masa je dahh..so aku dah takde idea nak buat apa,aku pun lukis je lah miss dayah..(Ok aku tw aku lukis mulut dia senget dahh kau diam,time tu nak cepat)haha..tapi at least budak kelas dapatlah gambaran muka miss dayah camni lahh..dia japanese look sikit,pastu sekarang pakai selendang dahh..Aku bgtw lahh kat miss dayah,aku nak cakap terima kasih lah kat dia sebab bagi kepercayaan kat aku dan sudi terima aku balik belajar kat sini(dulu aku pernah belajar kat sini,kalau tak aku dah sem 5 tw sekarang..).pastu dia suruh aku janji mesti dapat dekan..pffftt..


Haa,tu je lahh buat masa sekarang kerja aku dari studio architecture sem 1 ni..ni yang first punya utk sem ni..macam intro je ahh..aku mula2 macam malu juga nak masukkan kat blog ni..malu seyh lukisan tak cantik..tapi takpe,aku harap aku dapat belajar sampai abes ahh kat sini,dan paling penting aku nak org lain nampak lahh aku punya peningkatan,tu pun kalau meningkat....(harap semua support aku ehh)..