Phenomenon : Perihal bulan purnama dan otak.Mengapa anjing menyalak dikala bulan purnama?

Pernah terfikir tak,mengapa kadang-kadang ada masa setiap perkara yang kita pelajari atau lakukan,kita rasa mudah je,kalau belajar rasa mudah je nak tangkap.Tapi ada pula satu-satu masa,apa yang kita study tak masuk-masuk..rasa otak macam bebal je?

Ini adalah kerana otak manusia haiwan apa semua turut bergantung pada fenomena peredaran bulan.Ia berada pada tahap ketajaman yang paling baik ialah pada bulan sabit..semakin nipis bulan itu,semakin terbaiklah waktu untuk kau study apa semua..

(Orang selalu sangat percaya hal serigala jadian)

(kitaran bulan)

Sebaliknya pada waktu ketika bulan purnama,otak manusia haiwan semua akan berada pada tahap yang macam kusut sangat..sebb tu adalah normal manusia ni akan dalam satu bulan tu rasa macam lain macam je..rasa macam malas segala..macam bebal je otak pun ada..

Sebab tu belajar apa semua tak masuk..lain halnya pula dengan haiwan2 ni..mereka juga akan berada pada tahap otak berfikir yang sangatlah rendah..bagi manusia,kita just kusut2 gitu je,tapi bagi haiwan,mereka akan lebih jauh tak tenteram sebab mereka takde akal..

(Keadaan di dalam wad wanita Hospital Bahagia Ulu Kinta)

Dan sebab itu jugalah pada waktu bulan purnama,mereka akan jadi "gila"..dan sebab tu lah mereka menyalak apa semua tu..kalau kau pergi kat Tanjung Rambutan ke apa ,di Hospital Bahagia,kau akan boleh lihat orang gila itu semua pun akan menyalak melolong apa semua lebih pada waktu bulan purnama..

Cheers,
Sendra,
CEO Kueh tart.

*Pada bulan mengambang penuh,ia ada juga mempengaruhi daya graviti yang tinggi..benarkah?
*Bagaimana pula dengan fenomena air laut pasang dan surut??Ia juga ada kaitan dengan kitaran bulan mengelilingi bumi juga tw..

*cubalah,jika satu hari,korang terasa macam bebal sangat otak ni,macam dalam satu bulan tu,rasa malas sangat2..cubalah tengok bulan dalam keadaan apa?mungkin betul fakta ini?mungkin auta semata2?
*saya selalu gunakan alasan tidak mahu study kerana "bulan purnama belajar tak masuk punya." .anda bagaimana??