Political/Social : Why Our People Always Be Other People's Laughing Stock.

Recently, studio aku kene buat survey tentang any bloody topic, and this topic has came accross my mind.

Transgender/Transvestite

Meriah je rasa topik tu. Maklumlah, contoh ada banyak di sekeliling aku and the best part is, it can promote best ideas and question.Thanks Erin(mami) & Nas, tanpa korang aku akan terus menjahilkan diri tentang kaum korang.

Pernah aku tuju soalan bodoh padanya.

"En. M, Pondan dlm english ape eh?"
"Pondan, gay lah.."
"kalau lesbian?lesbian pon gay jugak kan?"
"kalau lesbian,bukan gay,lesbian saja"
"oooh..kalau laki dengan laki tu?"
"kalau laki dengan laki tu baru gay!"
"oh,terima kasih En.M"


Aku hanya mampu gelak bersendirian, padahal soalan-soalan aku tanya tu aku lebih tahu pasal aku dah google sebelum itu & juga general knowledge aku juga.


Secara sahihnya, Pondan ni Transvestite, hubungan sesama jenis has ALWAYS been gay!,
aduh...En.M, lain kali sebelum En.M memberi jawapan, sila buat research dahulu!

Tapi, yang aku tak puas hati tu, aku tulis TRANSVESTITE/TRANSGENDER as a headline kat draf aku tu kerana transgender & transvestite adalah perkara yang sama, dia pulak boleh suruh aku buat semula kerana dia ingatkan tranvestite & transgender adalah perkara yang berlainan,

Lebih teruk lagi, dia membandingkan lagi dengan GAY..again....sedangkan GAY tiada kena mengena pon GENDER tu adalah jantina, TRANS adalah pertukaran.En.M jangan buat saya marah..


Mungkin En.M sendiri pening kerana rakyat malaysia sering melontar perkataa GAY bila melihat pondan-pondan sejagat berjalan di shopping mall sambil mendada dan menonggek.Dan juga telah mengajar suku keluarga sendiri bahawa,"Adik,tu pondan/maknyah..orang panggil gay dalam b.i"lama-lama ia menjadi ikutan sehinggalah hari ini.

Cheers,
Starrocker.

*ingat ya, fakta tetap fakta; sangat busuk jika seseorang itu mengubahkannya!
*Lastly, En.M, banyakkanlah membaca & jangan menjadi melayu tipikal.
*tolonglah faham, telefon bimbit adalah Cell phone/Handphone bukannya "handset"! kalau nak sebut handset pon, sebutlah Mobile Handset, basically, handset tu ganggang telefon.
 this is handset.