Blogosphere : Siapa kata menulis blog tak ketagih?

Hari2 nak update blog..kalau boleh sehari sampai dua ke tiga entry nak di post..kenapa macam tu??sangap (baca : ketagih) blogging ke??Blogging boleh ketagih ke??


Perasan tak kadang2 ada blogger yang kalau update entry,bukan main banyak dalam sehari dia post.kalau post jenis tangkap muat takpe,ni stok yang sekali tulis bukan main panjang lebar lagi..segala benda dia nak cerita..ada je point dia nak cerita..tak kering idea pula kan dorang tu semua?


Aku terfikir,aku ni termasuk dalam kalangan tu juga ke??Aku rasa tak,sebab setiap kali aku nak menulis sesuatu entry,bukan main nak perah idea tu,macam nak tergeliat otak aku babe..tapi atas dasar nak maintain traffic,aku cekalkan jugalah..kalau berjaya aku post,kalau tak berjaya,masuk draft je lah.


Tapi bila difikirkan balik,orang kalau dah ada feel best nak blogging ni,memang ketagih juga rasanya..ada dua jenis penagih blogging ni aku kira..satu,dia akan buka blog setiap hari lalu menulis apa yang dia fikirkan@lalui...ada saja cerita dia.


Yang kedua,dia buka juga blog,tapi sekadar blogwalking,tunggu dapat idea,baru dia post..contoh terdekat; aku lah.(ketagih ke?)..kalau sehari tak buka blog,rasa macam tak lengkap satu hari tu tw.aiyaa..punya lah susah nak menulis ni rupanya..

Cheers,
Sendra,
CEO Kueh Tart.

*korang sangap blogging tak?ada yang nak mengaku ke??hehh..
*Aku sekarang dah rasa macam "woihh..kuehtart mesti kena ada post juga at least satu entry sehari..kalau tak traffic merudum"
*Lepas ni aku nak cerita perbezaan blogger yang ada aura tarik visitor dengan blogger biasa macam aku..banyak tw perbezaan yang aku dapat trace.
*buat masa ni,nak buat entry rileks je lah dulu..entry pasal blog je dulu..pheww.