Blogosphere : Tahukah anda betapa pentingnya Geng Blogger pada sendra?

Setelah hampir sekian lama Geng Blogger crash,ke apa entah,akhirnya ia kembali normal!Tahniah!..tahniah kat siapa?tahniah kat aku lahh..sebab aku kalau tak ada GB ni,umpama rutin blogging aku agak kacau-bilau tw!
Kali ini aku nak ceritakan kenapa aku rasa GB ni penting sangat kalau aku nak blogging ni?Serius,kalau sehari aku tak buka GB ni umpama tak gosok gigi sehari tw..kau kira berapa hari GB rosak?aiyaa..macam berapa hari tak gosok gigi dah!
euwww...jejekkk!!

Okeyh,ni macam nak buat pengakuan pada semua..dah macam buat pengakuan kat gf ke apa ntah..apa yang aku rasa tentang GB..


1.Tanpa GB,aku tak dapat nak ping blog aku!!
aku tahu blog aku ni blog apa je lahh..setakat blog kueh..tanpa nak ping2 kat GB,siapa je lahh yang nak tahu aku ada update cerita baru..aiyaa..traffic turun sikit leyy..(sebab aku biasa ping kat GB je)

2.Tanpa GB,aku tak dapat nak buat blogwalking!!
aku ni jenis pemalas juga kadang2 nak buat blogwalking,jadi bila aku kenal GB ni,ia memang sangatlah memudahkan aku nak tahu entry2 yang baru di ping kan..haa,mudah kan?

3.Aku jadi macam tak berkembang otak!!
Susah nak jadi blogger yang tak pernah kering idea ke apa ntah,sentiasa up to date dan ada je cerita baru nak kongsi..jadi,kadang2 bila tengok orang up to date punya blogger,kita dapat tahu sesuatu yang baru,dari situ aku boleh olah benda tu dari pandangan aku.(baca: bukan plagiat)

4.Aku dapat detect masa yang sesuai untuk ping blog aku.
kan ada live chatbox kat dalam GB tu kan?haa,dari situ kita boleh tengok waktu2 yang panas dimana ramai blogger sedang meluangkan masa di hadapan laptop mereka..masa tu lah kita ping new entry kita!haha..traffic2!

5.aku dapat tahu isu semasa antara blogger2 semua..
haa,ni aku fokus yang dekat forum tu..kat forum tu kita boleh nampak beberapa blogger berpengalaman memberi nasihat ke apa semua,dorang nak gaduh ke apa,biar je,apa yang baik kita ambil..

6.Kumpul ramai kawan!!
dekat sini aku tekankan,bukan konsep I follow u follow me..bukan..cari kawan maksudnya,kita boleh kenal blogger yang best,lepastu kenallah dengan mereka..networking tu bang!
(kartun ni pelik)
Jadi nampak tak dah berapa lama aku sangap sebab tak buat semua diatas??owh GB,janganlah kau rosak2 lagi..aku dah lah jadi noob kalau kau rosak..aiya..
 Sekarang dah keluar benda ni kalau GB agak2 nak hang..janganlah..janganlah..janganlahh hang lagi dong!(baca: "huhu...sabar-sabar!)

Cheers,
Sendra,
CEO Kueh Tart.

*ni lah kalau dah terbiasa dengan GB..baru2 belajar blogging dulu terus kenal GB..tu yang baru takde sekejab dah naik noob terus.
*respect kat blogger2 yang berpengalaman,naik tanpa bantuan GB lah aku kira..kalau aku tak boleh..sebab blog aku biasa je..tak sehebat mereka..
*apesal lah sepanjang aku tulis cakap blogger berpengalaman,asyik keluar nama Kak Jie je ni??aiyaa..sebab aku banyak belajar dari dia secara senyap2..haha