Humour : Penemuan ayam belanda saiz manusia (isu 2).

Ok,sebelum ni dah bercakap tentang ayam belanda saiz manusia ataupun senang cakap mangsa fesyen masa kini..tujuan aku tulis topik ni bukanlah utk suka2 nak pangkah2 org yang berfesyen2 segala ni haa..tapi aku nak bincangkan keburukan menjadi mangsa fesyen..terutamanya kepada kaum WANITA..ya..WANITA..

Marcapada ni..jalan2 kat mana kita akan nampak,ramai perempuan akan tampak megah dengan gaya fesyen yang memang sangat seksi..cantik anggun menawan apa semua..tapi,sebagai lelaki pemerhati yang suka memang tengok free show macam ni,aku terfikir..kesian diorang ni semua..kenapa aku cakap kesian?






  • orang yang pakai skirt ketat..kalau korang perasan,dia nak bangun dari duduk ke,nak keluar dari kereta ke amboi,bukan main susah lagi..siap nak kena org bantu kadang2..sebab apa?dah pakai sendat2 camtu..mestilah susah nak bergerak..terbatas..usha gambar tu..mak aii..nampak kak..kesiann..




  • pakaian yang ketat pun sama juga ceritanya..kalau kau dah pakai baju sendat nak mampus tu,kan dah jadi sesak nafas..lagi yang terpaksa pakai girdle bagi nak napak perut kempis kononnya tu..sakit tu kak..tengok pun dah tw tengah sesak nafas tu..kesiann..




  • seluar jean yang akak2 pakai,yang ketat2 tu pun bahaya lahh..ingat tak tahu ke masa duduk tu rasa sakit kat korang punya ehem2 tu?tengok pun kesian tw..nampak sangat korang tak selesa,lagi masa2 korang duduk..kantoi sangat kak..kesiann..




  • haa..ni pun pasal tak selesa duduk..kadang2 jalan2 sana sini,nampak perempuan ke lelaki pun sama,pakai tali pinggang buckle dah macam wrestling punya tali pinggang ke apa ntah..tak sakit ke masa duduk ke apa semua??kesiann..




  • kepada penggemar bell bottom..memang stylo kepada pemakai bell bottom..tapi sedar tak sebenarnya ada bahayanya kepada pemakai bell bottom?korang boleh tersandung dengan kaki seluar korang sendiri bila2 masa je tw kak..kalau jatuh??kalau cun aku tolong,tak cun aku tengok je..kesiann..




  • kalau jalan2 selalu nampak je perempuan pakai high heels..makin tinggi memang sumpah makin stylo..tapi kalau bukak kasut tu?kalau jenis yang dah lama pakai,tak mustahil kan kaki akak2 tu ada kematu,bunion,kuku cengkam atau apa2 yang sewaktu dengannya kan??sakit tuu..and it is euwww..kesiann..




  • haa,kenal platform shoes??platform shoes ni pun cerita dia macam sama je dengan pakai high heels tu..tapi kesnya lain sikit..yang ni tengok pun tahu,si pemakainya tu macam susah nak berjalan..lepas tu kalaulah kaki kau tergeliat ke kak..aduhh..sakit bangett..kesiann..




  • cakap pasal jatuh2 ni..haa..kan ada org yang suka pakai ball gown kann...memang nampak cantik..nampak ayu je..feminin je..tapi..kalau dah tepijak kain sendiri,entah tersekat kat eskelator ke,suka je aku kalau ada kat situ..boleh tengok free show..lagi kalau yang no panties punya lady..haha..i like..tapi tetap..kesiann..
Cheers,
Sendra.
CEO Kueh Tart.


*aku bercakap berdasarkan pemerhatian aku je..
*aku memang kesian kat golongan seperti ni..nak cantik terpaksa sakit2..
*alahh..kalau akak2 tak bagitw ia menyakitkan pun,org tengok pun boleh tw lahh itu sakit..
*to be continued..Penemuan ayam belanda saiz manusia (isu 3).