Blogosphere : Kenapa aku suka sangat kat blogger?

Omaigot...omaigot..sejak aku tulis blog dari dulu,aku selalu rasa blog aku ni macam takde orang baca.macam takde orang perasan pn blog aku ni..macam aku syok sorang2 je tulis blog..ceh,padahal sampai sekarang pun aku syok sendiri je tulis blog..tapi aku tetap gigih je nk tulis blog sebab aku suka..aku suka tulis blog.

Dalam byk2 social networking macam facebook,myspace,friendster apa semua..kenapa aku lagi pandang pada blog based networking ni seperti blogger,tumbler wordpress etc??semua membawa kesan dan faedah yg sama iaitu bersocial melalui networking,tapi kenapa aku kata jenis2 blog ni yg lebih cool berbanding yg lain??

Ok here we go aku punya reason..
  1. Orang yg menulis blog ni,dia tulus dari hati dia..sebab apa?sebab setiap apa yg dia cerita adalah apa yg diluah ataupun yg dia rasakan..klu yg lain,kemungkinan sedikit lencongan dalam penampilan tak kira pada gambar mahupun cerita pada profile nya..(aku tak kata semua,segelintir je)
  2. Social networking yg lain mungkin kebaikannya ia lebih menjurus pada perhubungan dua hala,juz mcm txting ataupun chating mcm biasa melalui comment2 pada gambar apa semua,tapi kelebihan pada blog,ia lebih dan ia lebih original..melalui penceritaan dan pendapat penulis tu sendiri.
  3. Kau akan kenal penulis blog tu lebih mendalam sebab setiap apa yg dia tulis tu mcm aku ckp,memang dari dia sendiri..(kepada penggiat plagiat2@plagiarism,kau tak termasuk..kau pergi jauh2)
  4. Orang yg mengeluarkan pendapat sekurang2 kurangnya klu dia pakai blog,sikit sbanya dia belajar tw mcm mana nk jadi diri sendiri,dan bukan plastik semata2..
  5. Bila penulis2 blog berkongsi pendapat,pendapat tu tak kira dari perkara besar haingga ke perkara remeh seremeh2nya,at least mereka kenal melalui hati budi masing2,bukan pada luaran atau pun rupa.(yelah,mcm yg lain kadang2,tgok gambar ppuan cantik je@lelaki hensem,terus nk add,klu yg buruk,delete terus..haiyaa.)
  6. Bila tulis blog,byk ilmu dapat,tak kira dari segi penggunaan bahasa2 coding HTML apa semua tu,C++ lah apa semua tetiba je terasa nk belajar..lepas tu,tiba2 je ada rasa nk mengikuti perkembangan semasa sebab nk buat entry..haha,apa yg aku nk kata,org tulis blog ni dia mcm buka minda sikit lah..(sumpah tak kata ehh yg lain tu tutup minda)
So,apa aku nk cakap kat sini,aku selute kat blogger2 sebab nmpak tw,seorang yg tulis blog ni,dia berani meluahkan pendapat pada umum,dan pembaca blog biasanya org yg berminat dan nk tahu apa yg diceritakan oleh penulis blog tu..dari situ,dah nmpak pembaca semua seolah2 mendengar apa yg penulis tu katakan..walaupun benda tu seremeh2 alam.walaupun tentang kehidupan harian yg sebenarnya takde org nk kisah..hahah..

Owh,dan baru2 ni,aku terperasan dan terasa sangatlah sumpah dihargai oleh seorang kawan blogger aku,dari shyfuri's blog..dia buatkan banner utk aku weyh!!ya allah..sangat terharu aku..aku rupa2nya dia dah buatkan aku banner tu dah berapa hari lepas dah..ni semua sebab aku depressed tak tentu pasal lah,aku tak perasan pun dia ada ckp dia buatkan aku banner kat shoutbox aku..

Dan baru2 ni,aku perasan dia buat banner utk aku,terkejut aku weyh..Bro,aku ni biasa2 je dalam tulis blog,dan aku masih byk lagi nk kena belajar..tapi sebab apa yg kau buat,aku terasa sgt dihargai..tak pernah aku terfikir akan ada org buatkan banner utk aku..OMG..aku nk abadikan screen shot entry dia yg dia buatkan banner utk aku kat entry ni..takkan aku lupakan lahh.

 mehh,aku tumbesaran kan lagi penghargaan ni yg buat aku terharu juga ni..

Hahaha,siap letak gambar bruce lee lagi..ya,kawan aku ni dia dah berumah tangga dan mempunyai seorang anak gadis yg comel bernama Qistina..(nama perempuan paling aku feveret sekali Qistina lahh)..hhaha,jgn ingat seorang bapa tidak lagi cool yaa..blog dia cool boleh tahan sebab apa?ni pergi blog dia..klik.

sebab ia berkenaan trend hobi bukan calang2 orang yg ada tw..nak cari preview game yg agak complete sebab dia dah main,nak cari info pasal model gundam?haa..ni dia..dengan menggunakan nickname uncle..(walaupun dia geli ketiak bila aku panggil dia uncle,apa aku kisah)..hah,apa point aku kat sini,aku tak pernah sangka akan ada org buatkan banner utk blog aku tw.terharuew.padahal blog aku murah je bro..haha

Sebenarnya,bro ni takde pun nk minta balasan dari aku ke apa untuk promote blog dia ke apa ke,tapi aku terasa mcm ralat lah klu aku tak ucap terima kasih kat dia..well,pertama kali seumur hidup aku ada org mcm hargai blog aku,aku harap dia memang meant it lahh ehh..hahha..so aku terasa nk buat cam dia juga lahh..aku pun nk wat banner utk dia juga..here we go,banner tak seberapa buat pakai paint je..hahha..




mungkin banner tu tak lah seberapa sangat,tapi tu ikhlas dari hati aku..thanks bro.aku terharu dowh.

(minta maaf klu ada pasal blogger yg aku silap tulis..tu pendapat aku je..klu salah bgtw lah ehh..)