Tolong!!blog aku berat..macamana ni??

Ada kwn blogger aku,Zella bgtw yg blog aku ni susah nk loading..hurm,aku memang tw blog aku ni dah makin berat,tapi tak aspect sampai mcm dia ckp,tak keluar background belakang pun.. haihh.. ni merupakan punca org taknak baca entry atau pun lawat blog kita.

.

OMG,aku taknak itu terjadi..mcm mana ni??Zella,blog ni ada background,tak tipu..haa,siap bg screen shot dah..mcmana eh aku nk kurangkan berat blog aku nk loading ni??adakah mesin peninbang berat kat bawah blog aku ni dah rosak??sebab aku timbang blog aku,baru 93kb je..berat ideal utk blog ialah below 100kb..

Hurmm,tap klu dah ada org ckp blog aku berat,maka betul lah tu..aku lebih percaya kata2 org berbanding mesin2 penimbang..so macam mana ehh?apa yg patut aku buang dalam blog aku ni??aku ni baru2 belajar tulis blog,mak aih..tak best lahh blog berat..so kat sini,aku nk utarakan beberapa soalan,harap kwn2 blogger dpt tolong aku..
  1. Blog aku betul berat sgt ke?
  2. Apa yg aku patut buang dari blog aku supaya jadi ringan sikit?
  3. Apa benda yg penting mesti ada dalam blog kita?
  4. Adakah background yg buat sendiri tu memang menyebabkan blog jd berat?
  5. Blog aku apa yg kurang?
Ok,tu je soalan aku..aku harap sgt siapa2 yg concern dptlah tolong kan..aku tak tw nk buat apa ni..so yeah..tolong ehh..anyway,tak sabar nk masuk 2010..mlm ni hang out..yeah..

(owh,entry ni,credits to Zella)