Political/Social : Antara berhabis duit pada barang atau makanan,mana akan kau pilih?

Dalam menongkah pascamodenisme yang kian meningkat dari semasa ke semasa,kepentingan duit memang tidak dapat disangkal sama sekali.Sampai Kalau diberi pilihan sejuta dollar ataupun sejuta kawan,mana kau pilih? ramai yang jelas menjawab nak sejuta dollar.

Memang betulkan pendapatasi semua,duit memang sangatlah penting,kalau kau poyo cakap "alahh duniawi semua tu",tengok kau kenapa kusut time takde duit??Okey tolak tepi hal itu..sekarang kita bincang jom tentang gaya hidup marcapada orang yang gemar menghabiskan duit.


Orang habiskan duit pada banyak benda.tapi dalam topik kali ni aku fokuskan pada dua.Pada makan ataupun barang.Maksud aku habis duit pada makan ialah kau makan bermewah2an manakala habis duit pada barang pula kau bershopping tak ingat dunia.

Ada orang berpendapat,hidup cuma sekali,jadi masa ni lah kita nak makan semua makanan sedap-sedap..nanti time takde duit takdelah sibuk nak mengidam macam-macam.Tapi orang kedekut makan akan kata "membazirnya..semua tu nanti akan jadi taik juga..tak nampak"


Pada orang yang suka bershopping sakan pula,mereka berpendapat kalau berhabis duit pada barang,kita akan nampak apa yang kita belanjakan dan benda tu boleh diguna pakai.Tapi sanggup ke kau pakai mewah tapi ikat perut makan maggie hari2?

Cheers,
Sendra,
CEO Kueh Tart.

*Isu perbelanjaan ni memang kalau difikir-fikir macam-macam pendapatasi akan keluar.

*Apakah pendapat anda?mana kau prefer weyh,habis duit pada makanan ataupun barang keperluan??
*Taknak jawapan lebih kurang kau nak seimbang..dalam kuehtart sila jadi seorang pembaca yang tamak ye!!
*Pilih satu je.Aku pilih makan.hehe