Political/Social : Walau terlambat,tetap nak ucap juga,"Selamat hari wanita sedunia"..

Tak ramai tahu rasanya tanggal 8 Mac ialah hari wanita sedunia..tapi takdelah di celebrate ke apa eh??entahlah.tapi aku tetap nak wish selamat hari wanita sedunia kepada semua wanita yang membaca blog kueh tart ni sahaja..hahaha..

Dalam entry kali ini,aku nak cakap pasal perempuan pula..Aku nak bercakap pasal perempuan mengikut pandangan aku sebagai lelaki sejati..hahha...okey ehh wanita-wanita sekalian,sila terasa akan apa yang aku nak cakapkan ni ehh..here we go~

1)Perempuan sangat cerewet!

Okey ehh..kau bayangkanlah,kalau perempuan ni nak keluar ke apa,mak ai,bukan main lama lagi kau nak bersiapkan kak??hahah..rasanya kat dalam locker baju bukan main bertimbun..tapi kalau nak ajak keluar ke apa,bila tanya kenapa lambat,jawapannya "alahh..tadi tak ada baju nak di pakai hari ni lahh"..ehh??

2)Perempuan pot pet pot pet!!
kalau dah lepak ngan orang perempuan ni,dari dalam kereta,dah jalan2,dah pergi makan dah habis shopping apa semua masih ada je benda yang nak diceritakan..tak penat2 akak ni ehh..kadang-kadang sampai dah hafal dah apa yang nak diceritakan..dah boleh sambungkan dah cerita dia tu..

3)Perempuan takut gemuk!!
Entah kenapa mesti selalu rasa tidak secure sangat dengan penampilan anda?selalu sangat kan risau badan naik,pinggul besar,breast size (oopss terlebih sudah)..semua ada je yang tak kena ehh??

4)Perempuan kalau bertanya pada kita,taknak jawapan yang jujur!!
haaa..ni pun bikin pening kepala..kenapa kalau bertanya pasal apa yang di pakai hari tu,macamana dia haritu,kalau bagi jawapan yang jujur,mesti lepas tu tarik muka..aiyaa..terpaksa lah cakap je.."nampak cantikkkk lahhh..."

5)Perempuan taknak ada kembar langsung kalau pergi mana2!!
maksud kembar ni,bukanlah adik beradik kembar ke apa..tapi kembar yang pakai baju sama..contohlah,mula2 mood tengah baik je..sekali jalan kat shopping mall,nampak orang pakai baju sebiji macam tshirt MNG dia..mulalah ajak balik terus..heshh..

6)Perempuan kalau orang kata trip,dia nak pindah rumah terus!!
Kau bayangkanlah eh,kalau orang kata trip site visit ke untuk 3 harilah contoh,orang bawak beg kecik je..sekali dia bawak beg pindah rumah terus!!..hahhaha..apa yang akak bawak tu??

7)Perempuan suka bergossip!
Kalau nampak kat kolej tu,pergi toilet pun nak ramai2,haahhh..dah tw lah tu nak buat apa...bergssip lah tu..elehh..ingat org tak tahu?

8)Perempuan kalau nak minta tolong tak nak cakap!!
Sukakan buat orang tertanya2 akak ni nak minta tolong ke tak..lepastu kalau tak tolong nanti marah2..mana tw dong kalau kamu enggak bagitahu??

9)Perempuan tukar mood macam tukar siaran television!!
Tadi baru gelak sama2..tiba jumpa sekali lagi dah jadi muka ketat je..senyum pun tak nak..aiyaa..semudah alih siaran kan??PMS lahh tu..hehhe

10)Perempuan kadang-kadang hot,kadang-kadang cool~~

Cheers,
Sendra,
CEO Kueh Tart.

*setiap apa yang aku cakap kan kat atas tu berdasarkan pemerhatian aku je..sebagai seorang lelaki..
*tahu tak korang,kalau perempuan takde lelaki akan bosan??
*korang special lah sebenarnya..setiap hal tentang korang sebenarnya unik sangat..
*Aku menulis tulus hati aku.
*aku sekarang dah rindu kat mak dan adik2 perempuan aku semua..
*selamat hari wanita sedunia.
*aku masih mencari gadis persis Nico Robin..dimanakah kamu??