Project Alpha Instant cash blogging : No Sweat!

No sweat,atau bahasa melayu nya,tidak berpeluh..berpeluh?ya,semua orang pun berpeluh kan?Lagilah kita yang duduk dekat Malaysia ni.cuaca memanglah sangat mengundang perpeluhan terlampau terjadi,terutamanya di kawasan armpit..(ketiak lahh dong!)


Pada aku juga,kalau kita ber-Sweat,tak ber-Macho lahh der..wa tengok lu ketiak basah wa panggil lu "ketibas" der...apa tu "ketibas"??ketiak basah lahh..tetttt!!tak macho..out!..lihat scene dibawah.
Mamat Ketibas      :Orang kata aroma bau ketiak lelaki ni ada keistimewaannya pada wanita.
Awek Tahan Nafas:Aduhh..kau boleh angkat pulak ketibas kau tu dekat muka aku..euww..(berbisik)
Mamat ketibas       :kau janganlah malueww..aku bagi free je aroma ni.(bangga)
Awek Tahan Nafas:wahai bas,cepatlah kau sampai rumah aku..(grrr..)

Gaya hidup aktif kita masa kini,semua kena cepat..semua kena pantas..semua kena bergaya..kalau tidak??jadi macam ni lahh..
Kalau aku jadi client dia,aiyaa,tak meyakinkan langsunglah dia ni..kau botak aku tak kisah..kau ketibas memang aku marah..bila aku marah memang aku cancel-lahh

~Tapi bila kita nak cepat dalam melakukan semua kerja-kerja kita,metabolisme tubuh akan meningkat,ini menyebabkan badan berpeluh!sikit takpe,kalau banyak?

~Tapi kita nak pantas!!mana ada masa nak buat macam-macam nak hilangkan perpeluhan ni apa semua,nak buat petua tradisional apa semua makan kulit limau nipislah..mana mungkinnya pun!!mesti mahu pantas!!

~Tapi dalam nak cepat dan pantas,kita juga mahukan gaya..mana mungkin dong kita akan melakukan sesuatu dengan tak semegah??Ada ke orang nak kerja apa semua bagus tapi selekeh ketiak basah??teeettt!!reject!

Jadi apakah penyelesaiannya yang paling muktamad dan berkesan ni??come on!!please dong!!
Tadaaa...
Tweet tweet,perkenalkan Adidas Action 3 deodorant!!

Bila kita menggunakan deodorent produk keluaran Adidas ini,serius terdapat perbezannya dari pada deodorent produk lain.Iya dongg,memang terdapat perbedaan yang ketara,bila kita menggunakan produk ini.Ngak percaya?nahh..mari sini gue cerita..

Mula-mula,kita cerita tentang design nya dulu..(biasalah,aku student design,rupa luaran memang aku ambil kira dulu)..design spray deodorent ni pada amatan aku ialah ia sangatlah elegance,stunning dan poise.Warna hitam putih yang digunakan memang sangat sporty dalam design ini..sangat sesuai dengan konsep!
Okey pass!

Kemudian kita bercakap tentang kepantasan dan keefesienan dalam pengaplikasiannya dalam kehidupan harian kita..seperti aku mention kat atas,kita mahu semua kerja cepat dan pantas..bercakap mengenai deodorant ini pula,ia bertepatan dengannya kerana ia mudah dan cepat kering..sebab;

  1. buka penutupnya..kachakk..
  2. sembur di ketiak anda.psssttt..pssssstt..
  3. kering,siap!tidak perlu buat chicken flap!
Okey,pass!!
Aroma bau deodorant Adidas Action 3..one word dari aku,~"sporty"..macamana bau sporty tu??aku pun tak tahu nak describe macamana,yang penting ia sedap di bau,tidak memeningkan kepala,bila bau je tiba2 terasa nak berjogging..eh ada ke macam tu??owh yang penting baunya sangatlahh tahan lama tw!I like!
Okey pass!!!
Cheers,
Sendra,
CEO Kueh Tart.

*Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS. Auditions are now open! Check it out at www.projectalpha.com.my/auditions