Blogosphere : Bercakap mengenai sidebar widget pada blog.

Ingat lagi masa mula-mula saya kenal apa itu widget (selepas saya kenal apa itu blog lahh)..rasa macam semua widget yang wujud saya nak letak dalam blog saya,lepas tu,semua orang complain,sebab nak buka blog saya bukan main lambat lagi,rupanya sebab dah terlalu berat.
Dari situ,saya terfikir,apa sebenarnya widget yang patut ada dan yang tak patut ada dalam blog kita?Saya yakin dah ramai sangat buat tips atau tutorial ke apa tentang hal ni,jadi saya nak fokus cerita tentang widget dalam blog saya sendirilah.

Saya list kan lah senarai widget yang ada dalam blog saya eh..kira yang saya rasa perlu je lah eh pada saya.

1.Facebook badge
Pada saya fungsi Facebook badge ni lebih kurang sama dengan "about me" yang blogger sediakan..tapi saya rasa kalau letak Facebook badge lagi bagus kot,sebab kalau letak Facebook badge,orang boleh kenal kita dengan lebih rapat sebab kita boleh lanjutkan lagi sesi kenal mengenali kan?boleh terus add..haha.

2.Nuffnang Ads skycraper
Dulu saya pernah tanya Nuffnang tentang ads semua ni dekat helpdesk dia,lepas tu,mereka ada bagi tips kalau letak ads yang dekat sidebar tu,kalau boleh biar letak dekat yang paling atas lagi atas lagi bagus..kemungkinan nak dapat ads lebih tu ada lah..lebih kurang macam tu lah..tapi saya letak dekat bawah Facebook badge juga..haha..
Tapi saya tak faham kenapa sampai sekarang saya punya rating dekat skycraper masih tak penuh??tak cukup atas ke tu wahai cik Nuffnang?

 3. Shoutbox
Cakap pasal shoutbox ni,semua orang kata penting..ye ke?tapi entah,kadang-kadang shoutbox ni bikin wa panas juga beb..antaranya sebab kes spam2 ni..baca ni.lagi bukan saya nak demand ke apa,saya tahu shoutbox ni memang boleh jadi bukti korang ada tinggalkan jejak dekat blog saya,
 Tapi kan,kalau jenis copy paste,hari ni ayat sama,semalam ayat sama,pergi blog orang ni ayat sama juga..aiyaa..janganlah nampak sangat dong..at least kalau nak copy paste,masukkanlah nama saya..nampak sikit awak cuba nak kenal blog saya..(demand kan?)..tapi saya tetap hargai orang yang berkunjung ke blog saya.
Owhh lagi..janganlah comment entry saya sekadar di shoutbox..tahukah anda setiap comment anda pada entry saya sangat berharga?

4.Follower
Benda ni semua orang kenalkan?..macam saya sendiri,saya tak kisah berapa bilangan follower saya,kalau anda tak follow, saya tak kisah,tapi jika anda suka blog saya lalu follow ,sejuk hati saya..tambah semangat nak improve tulis entry yang lebih baik..(dalam hati teringin juga nak ada follower ribu2..tak dinafikan.!.takpe saya tunggu)


5.Top commentar.
Yang ni saja je saya tulis Komentart..maksudnya (orang yang Kuat kOMEN blog kueh TART)..haha,tapi sejak akhir-akhir ni macam bengong je benda ni..apesal bilangan comment dia kejap naik kejap turun?takpe-takpe.ni boleh jadi luck utk commentar saya..cukup masa nanti,saya buat penghargaan lagi macam ni.klik sini.



6.Formsping.me
haaa..benda ni aku baru kenal dari Eny,baru nak main benda ni,dia dah delete akaun dia..katanya benda ni banyak pervert kacau dia..ahh..takkanlah ada pervert kacau aku..aku bukan hot pun..jomlah weyh kita main benda ni..dia macama main soal2 je..korang soal apa2 je,nanti aku jawablah..macam best je benda ni..

7.Facebook fan page.
hahah..yang ni saya suka-suka je buat..saya sedar siapalah yang nak jadi fan blog saya ni..alahh..setakat blog kueh..elehhh..(tapi dalam hati."siapa yang jadi fan saya ya ampun!!happy banget deh guwe!!)

8.Blog list
Membantu dalam blogwalking..blogwalking adalah sangat penting bagi seorang blogger.

Cheers,
Sendra,
CEO Kueh Tart.

*siapalah saya nak bagi tips untuk semua..setakat blog kueh..hurmm..
*ini cuma saya saja cerita pasal sidebar widget saya,takde kena mengena pun dengan orang lain punya.
*yeayy!!dapat pergi Gatsby street fair 17 april ni!.termasuk dalam 400 blogger tu..yeah!
*apa yang kurang kat blog aku bagitahu ehh.
*setiap entry saya adalah entry suka2 je..peace.
*first time bahasakan diri "saya" dalam blog.poning dehh.