Political/Social : Apa nak buat lepas dapat result SPM nanti?

Owhh..baru aku tahu bila tarikh dapat result SPM tahun ni..11 Mac ni ehh??hahah..sedar tak sedar aku dah tak sedar akan kewujudan SPM sebab aku takde amik tw dah hal2 budak sekolah langsung ni..

Tapi entah,thanks Bean Moreno keluarkan topik ni,aku terasa nak kongsi lah apa yang perlu adik-adik lepasan SPM semua buat bila dapat result SPM nanti tw..Kira aku nak buat tips lahh,ikut pengalaman aku sendiri..

Gambar masa sekolah dulu.aku yang mana?cari sendiri.


Ok,here we go apa nak buat bila dapat result nanti ehh..here we go;
  • kalau nak pergi ambil result tu,elok pergi dengan kawan2..jangan pergi sorang2 ataupun pergi dengan famili(tak digalakkan)..sebab?kalau pergi dengan kawan2,tak lah nanti ada drama air mata sangat kalau jadi apa2 nanti.
  • bersyukur dengan apa yang kau dapat tu weyh..!!kau yang jawab spm tu..kau mesti tahu kenapa kau dapat result tu..kalau okey,happy je..kalau tak okey pun,happy je juga,sebab kau tak meniru kan?kau buat sendiri.
  • dapat je result,terus bagitahu parents..sebab mereka lah orang yang paling ternanti2 result kita kat rumah tu..jangan buat mereka menunggu lama2..bagitahu je walau apa pun result.
  • balik rumah tak payah emotional..benda dah lepas..ni kalau result teruk lahh..
  • kalau dapat result happy,jangan berlagak..setakat spm..takde maknanya kau dah berjaya dalam hiduo kau dengan result tu..masih jauh lagi jalannya.
  • haaa,korang keluar result 11 mac ni..ambik result,lepas tu terus pergi tengok cerita Alice in wonderland!!..erti kata lain,balik tu pergi lah berhibur dulu..jangan stress..
  • ada tambahan?
Cheers,
Sendra,
CEO Kueh Tart.

*kredit penuh entry ni untuk Bean Moreno..
*aku menulis berdasarkan pandangan aku.
*aku result SPM cuma 5A3B2C..tapi aku happy je..syukur.
*aku rindu pulak zaman sekolah dulu..aiyaa..tacing sudahhh..
*tips ni adalah untuk lepas ambil result yang maksud aku betul2 lepas ambil result tu lahh..haha..