Personal : Owh indahnya menjadi perokok.

Rasa macam kacak je kan isap rokok..rasa macam cool je..rasa nmpak stylo je aku light rokok dengan perfect pastu hembus asap ke atas dengan megahnya..Lepas tu orang lalu lalang depan aku,aku pun tunjuk style aku merokok..buat circle "O" apa semua..rasa macam hebat kan??pastu tengok loser yang baru belajar isap rokok terbatuk2 sampai termuntah apa semua..rasa mcm otai rokok je..
 
Pergi kedai2 pun rasa hebat je,pergi kaunter,dengan lancar dan yakinnya cakap kat cashier,"camel 14 satuu!!"..rasa kaya je beli rokok tu..macam selamba je bakar duit free je..rasa macam kuat mentality je tengok amaran kementerian kesihatan walau dah letak gambar2 jijik tu apa semua..well,aku tenang je tengok gambar kaki itam ke,kau letak gambar bibir macam pizza tu ke..tekak berlubang ada cherry sebiji tu ke..ingat aku geli??

Pastu,kat kedai makan,aku dah kenyang apa semua,tak fikir dah aku orang lain tengah makan ke,tengah nikmati makanan ke,pastu aku light rokok aku,isap je seolah2 kedai tu aku punya..ehh,apesal tak boleh??kan ,mapley tu dah sediakan ash tray apa semua??memang untuk merokok lah kan kat situ??ada masalah dengan aku?pergi makan jauh2 sana.. nikmat dohh isap rokok lepas makan..


Duhh,bullshit ahh semua di atas tu..apa ni..sepanjang aku taip atas tu rasa annoying je aku kat perokok.ok,meh aku cerita pasal aku sendiri..ya,meh aku bgtw semua,sendra memang seorang perokok ok..ya,aku memang perokok..dan korang ingat aku suka ke status aku sebagai smoker ni..?jauh disudut hati aku memang aku nak weyh quit je..aku bukan suka pun nak merokok2 ni??mana2 pergi pun memang org tak suka lahh org merokok ni..aku tw lahh tu..





Aku memang nak berhenti.aku tw ni semua mentality sendiri..kata org kalau nk berhenti tak susah lahh,makan gula2 banyak2lahh..apa2 lahh..cakap senang je weyh..tapi ntah,rasa macam tak kena je klu tak merokok..rasa kosong je..menyesal aku belajar2 merokok ni tw dulu..kalaulah aku tak pernah start..ntah,rasa macam kurang je kalau lepak dengan kawan2,semua berasap,sorang2 tak berasap dah rasa pelik dah.haihh..kalau orang tanya,apa best nya merokok ni,aku boleh huraikan merokok ni macam panadol.

kenapa panadol?kalau kecik2 dulu,kau sakit,sebelum kau tw apa tu panadol,ada ke kau cari benda tu time kau demam??ada ke kau tw benda tu boleh buat kau baik atau at least demam kau kurang??tapi,lepas kau kenal panadol tu,kau makn je terus rsa elok sikit kan??pastu bila kau sakit sikit,pening sikit terus cari panadol kan??camtu juga rokok..kalau kau hisap rokok,benda tu ada buat kau macam hayal sikit..macam best je rasa..pastu bila diri rasa tak best,benda tu lah yg kita cari..haah,ada kau faham?



Tapiiii..benda tu aku sendiri akui tak bagus..benda tu memang bawak penyakit,aku sedar tu,tapi aku nak berhenti,sangat susah lahh..Tapi sungguh2 aku nak berhenti..ni semua sebab kesedaran yg aku rasa,bila aku tw ada yang mengatakan hukum isap rokok haram lahh,mak bapak aku sendiri benci perokok..

Lagi kerajaan sekarang dah main kasar juga,naik harga rokok mahal gila..mampus kering lah duit MARA aku camni abes kat menda yg takde faedah tu..aku harap sangat sokongan dari semua..help me..aku nak blah weyh dari clan perokok ni.aku rasa kan lebih cool kalau bila orang hulur rokok kat aku,aku boleh dengan cool je jawab,"no thanks,aku tak merokok"..

Cheers,
Sendra,
CEO Kueh Tart.